Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Le patois Ch'ti
Sujet :Expressions in ch'ti
Stuntman Mike06/01/2008 22:35
Bonsoir !
Voilà, j'aurais besoin d'un petit coup de pouce pour la signification d'expressions eud not' bio coin hein !

1 - R'gueite sin cul qui fait trint'six !
2 - All' a ben erminé s'n écalette !
3 - Porter a cucu payelle
4 - Y a pus d'accouteux qu'd'ouvreux
5 - J'ai eune recolette a m'gorche avec ses patins
6 - Un haricot din l'terre i doit intind' sonner l'cloche !

Nous avons trouvé la 4, il s'agit de :
Il y a plus d'écouteurs que de travailleurs, c'est-à-dire "dans une équipe, il y a toujours plus de personnes qui ne font rien que de personnes qui travaillent". Pouvez-vous me le confirmer SVP?
merkiiiiiii

batisse07/01/2008 08:06
Alors là, sans aucun contexte, pas facile...

1 - (supposition) regarde son cul qui dessine des 36. Il s'agit peut-être d'une de***ion imagée de la démarche d'une personne. Il faudrait le contexte.

2 - une écalette c'est une crécelle. Le "erminé" m'intrigue. Il s'agit peut-être de "ermué". Bien agiter sa crécelle = bien fait savoir qu'elle était là? Elle s'est bien faite remarquer? C'est peut-être lié à l'expression n° 1.

3 - Aucune idée. Une payelle c'est une poële. De là on peut tout envisager, de remplir la poële avec son cul (prostitution?) à avoir le cul tout plat!

4 - ok

5 - Une récollette, c'est à priori une bonne soeur. Les patins dont il est question peuvent être les morceaux de feutre que l'on mettait sous les chaussures pour avancer sur les sols cirés. L'expression pourrait se rapporter à un mal de gorge. Mais sans le contexte...

6 - Un haricot dans la terre doit entendre sonner la cloche. Là je suis 100% sur de mon coup: c'est une référence à la bonne manière de semer les haricots: il faut les enfouir très légèrement, de telle sorte qu'ils puissent entendre sonner le clocher de l'église du village.

Valà. J'espère ne pas vous avoir trop mis sur de fausses pistes!!!!
loumarcel07/01/2008 09:04
Réponse 5 :
ch'est quand t'arriff pas à cracher un gros mollard.
V'la chi l'définition du dictionnaire rouchi :

Récolète, récolet, religieux de St François
L’rue des récolètes
J’ai un récolète à m’gorche avec ses patins, dit on lorsqu’on ne peut tirer qu’avec effort un crachat épais.
On donnait autrefois le nom de Jacobin à ces crachats, témoin Villon, petit testament XIV

Ch'est tout s'que j'ai pu trouver

ch'duc07/01/2008 09:10
batisse, mi je l'ai intindu pour ché pomme de terre, quand in plantot che pomme de terre, min père djot toudit arcouvre pas grammint ed terre , el pomme de terre al dot intindre ché cloches ed midi, et cha dot ete el meme pour ches haricots!!
ch'duc07/01/2008 09:55
nous in étant jone, quant in faisot ed travers nos parints dijottent toudit , gare à tes écalettes, cha dot pas ete el meme définition!!!
batisse07/01/2008 10:38
Comme quo, in se mettint à plusieurs in va y arriver.

Comme distent ches flaminds, l'oignon fait la sauce, non, pardon, l'union fait la force, je me trompe toudis. In fait, pour l'instint i font plutôt l'contraire...
ch'duc07/01/2008 11:21
batisse ché normal y font comme ches inglais i font tout à l'invers!!!
Mérilou07/01/2008 12:44
Y n'da d'aut qui distent qu'y plus d'jus dins deux betteraffes que dins eune seule...mais mi j'sus à sec et j'va nin vous aider ichi...in s'mettint à plusieurs, vous dvrottent y arriver, mais sins mi, j'su eune inochinte!
batisse07/01/2008 13:10
Depuis le timps qu'in te le dit...
LYLY07/01/2008 17:01
Mi aussi Ch'Duc parfos m'mère alle disot cha aussi "gare à tes écalettes" ; ej cros que cha voulot dire fait attintion à tes fesses.
LYLY07/01/2008 18:27
Marie Claire alle pinse que "fais attention à tes écalettes" cha voudros dire "couvre toi té vas avoir frod" dins Histoires de Chtis ; ej viens d'aller vir !
camanette07/01/2008 18:45
mi j'connaichos"porter à cucu cayelle"
in s'méto à deux face à face , in croisot les bras in s'attrapant par nos mains et y nn'a vot eun(e) trosième qui s'asseyot sur ché avant bras
suis je claire?
batisse07/01/2008 18:58
Ti t'es camanette et ne viens nin nous quinger de nom, ch'est déjà assez copliqué comme cha.

Et à priori, ch'est ti qui a bon, ch'est nin payelle, mais cayelle.
LYLY07/01/2008 19:28
Ej dos arlire plusieurs cops pour comprinte ! Mi ej voudros avoir l'vrai définition d'tout ch'débalache là !
Ej vais demander à Léon ! Sans les vexer !
camanette07/01/2008 22:49
quoqu'ché qu'cha veut dire "Ti t'es camanette........" je l'sais que j'sus camanette.(batisse 18h58)
pi, ché pon la peine d'm'invoyer bouler pou m'dire l'ligne d'in d'sous qu'j'ai raison....
ché qui les "on" qu'te veux pon vexer Lyly ?
nanadette07/01/2008 23:35
bonsoir tertouss, ché pas que j'veux ram'ner m'science mais j'as toudis eu l'souv'nir que quand m'mére alle disot : "fais gaffe à tes écalettes ! "cha avot un rapport avec mes omoplates alle disot aussi d'eune femme qui étot maigre
"ravisse me chelle là , alle est tellemint sec, qu'in y vot ses écalettes "
j'cros que cha dot s'écrire aussi "escalette " j'in sus pas sûre ,
bonne nuit à tertouss , j'm'in va m'couchée d'main d"bout à 4 h!!
batisse08/01/2008 08:35
Camanette, je t'explique, bien que cha m'étonne que t'aies nin compris. Te dos être mate...

T'as dit "suis je claire?" - comme t'aros pu dire "suis je théresse?" et j'ai répondu comme j'ai répondu. Ch'est toute.

mammaguy09/01/2008 11:57
Tiens c'est bizarre, j'ai exactement les mêmes expressions écrites sur un papier....

Aurait on rendez vous au même endroit en Février!!!! :-)

Du coup je vais rajouter la mienne d'expression, vue que je ne suis pas sûre de la réponse que j'ai trouvé!

Expression: Aller à l'ecour
D'après un de mes collègues, cela voudrait dire "aller aux toilettes" mais là je ne suis sûre de rien!

Avez vous une idée?
Merci!

LYLY09/01/2008 18:03
Mam Maguy , ej pinsos à ch'feuiton avec Marthe Villalonga !
Allez à l'cour : cela pourros vouloir dire aussi : tu es puni.
Stuntman Mike09/01/2008 20:39
Vin tchu ti, cha in fait des réponses ! merki à toutes et tous ! mais chui pon gramin avancaïe, tizotte ! Ah là là, not' bio patois eud brin, ben on est toudis emmerdé pour comprind' !
ch'duc10/01/2008 08:01
nanadette ché cha que cha veut dire,et à quatre heures quant ont avot faim,em grand mere al dijot, si t'a faim in attendant minge des éscalettes!!
LYLY09/03/2008 15:31
I vaut miux rire que d'braire, el grimace alle est pus belle...
maceju13/03/2008 11:34
in dit sin cul y fait 36cha veut dire qui bouge toudis ch't'in'armuant
ch'duc13/03/2008 13:53
quant in vot et bouque in vot tin cul!!

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?