Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Le patois Ch'ti
Sujet :Débarouller
tiote belotte02/06/2008 13:57
Aveuc mes parints in a parlé de ch'mot buif qu'Léon nous a mis dins les demandes d'traductions et cha m'a fait pinser, sins qui est rapport intre ché deux mots,mais des fos l'cerveau i travalle!!! au mot débarouller que chez mi in utilisot pour dire tomber ou dégringoler, comme i a longtimps que j'l'ai pas intindu, j'voudros savoir si cha vous dit quete cosse et si ch'est bonne traduction
Coquidit02/06/2008 15:14
Non : Tomber ou dégringoler in patois c'est tchère ou bour'ler.
tiote belotte02/06/2008 15:23
oui ça j'le savos mais alors d'après ti quoque cha veut dire débarouller ?
Coquidit02/06/2008 15:30
Rien. Ou à t'mageon cha voulot dire tomber.
ch'duc02/06/2008 15:35
val dinguer,rouler par terre!
leon02/06/2008 16:35

Bonjour Tiote belotte et merci pour tin messache que j'ai transmis à toute l' troupe des tréteaux...

Juste un pitit mot qui va pétête t'étonner...non seul'mint débarouler , ch'est Patois...mais ch'est aussi du viux Français qu'in treuve dins gramint d' dictionnaires anciens...

Débarouler ch'est kaire in roulant comme in fait quand in kait dins un escalier...cha signifie aussi arriver sins ête attindu, in peut débarouler dins eune conversation.

A dé.
Léon

Coquidit02/06/2008 16:51
Si débarouler ch'est du vieux Français et effectivement ch'est du vieux français ch'n'est donc nin du patois.Mais l'question d'mindée par tiote belotte ch'étot nin sur débarouler mais débarouller avec 2 L.
leon02/06/2008 17:04

Si o z'avez l' chance d'avoir un inregistremint des sketchs d' Tit Louis d' Peuplingues , o l'intindrez souvint imployer ch' mot là...mis dins l' dictionnaire du Pétit Robert seul'mint in 2007.

..quant à savoir si cha prind 1 L ou bin 2...cha dot dépinte du nompe d' marches d' l 'escalier !

Par conte , vlà eune question intéressante:..est-ce qu'un mot i peut ête viux Français et patois ?...bin ouais , sinon , min père i n'arot jamais eu d' louchet pour fuir sin gardin.
tiote belotte02/06/2008 17:07
merci léon, m'mère elle disot effectivemint cha quind j'roulos aveuc mes frères du haut in bas dins l'pré du qu'in étot in vagances.
pour coquidit, j'croïos qu'cha s'écrivot aveuc 2 L.....
Matante02/06/2008 18:28
et in aurot jomais d'buanderie pour buer l'linge......
maceju24/08/2008 10:38
debaouler ché arriver a l ' improviste , yarrif ichi comme in tien din un jeu ed ' quils
ch'duc24/08/2008 10:54
ej vais débuer ches carreaux, ou ej vais débuer ech pare brise !!
maceju24/08/2008 11:22
té fais , la mitan at ' mote et ch ' reste at ' n ' idée , mais faut faire quete cose , mais te sais ach ' teur avec el doube vitrache ya pu ed ' buée d ' su ché carreaux , y parait même qui in font sur che carettes ach ' teur

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:bochu
français:bossu
genre:n.m. ou adj.
Accéder au glossaire