Accueil forums

Forum général (tout sujet)
Discussions de comptoir
Café littéraire
Le patois Ch'ti
Le Nord-Pas-de-Calais
Les mineurs et la mine
Légendes et contes
Recettes de cuisine
Histoires drôles
Demandes de traductions
Webmaster à votre écoute

Livre d'Or

Les mineurs et la mine
Sujet :Le charbon, plusieurs qualités
castellou10/03/2008 12:35
J' connos le boulet et l'barre, mais j'us bien sûre qu'ils y a d'autres nom
pépéPéBé10/03/2008 17:55
......des gaillettes, des blocs avec des tâches arsannant à
d'linque, qui brûlot d'bon coeur, in faijant des soufflettes ! ! ! !
Olive10/03/2008 18:55
...ch'coke, l'anthracite, si je m'rappelle bin...
therese10/03/2008 19:40
Y avot chés gaillettes,
du flou
et de l'salop'rie qui faijot des groges, ch'ti là ch'étot pon pour chés ingénieurs.
pépéPéBé10/03/2008 20:21
. Avant et pindint la guerre, in avot du carbon, chétot du tout v'nant, insuite, l'carbon des ovriers, i vénot du lavoir. I avot d'dins d'el silice, des caillaux ! ! ! pus d' gaillettes, comme dit Thérèse d'el saloprie qui faijot des groges.
..... Ch'est cha l'progrès ! ! ! !...pour........ l'ovrier ! ! ! ! !
. L'flou cha devot pas ete d'el tourbe mais cha devot prov'nir des bassins d' décantation, ch'est à dire d'el poussière ed carbon mouillée ! ! ! !
. A Stalingrad, pindint l'siège, les gins in étotent réduits à minger....d'el tourbe ! ! ! ! ! !
ch'duc10/03/2008 20:52
ché pas du chlam??
loumarcel10/03/2008 21:38
Ch'étot du bon ou du pas bon cha
loumarcel10/03/2008 21:56
J'ar'queminche.

Ch'étot du bon ou du pas bon d'carbon cha cauffot quand minme l'mason, i fallot l'ar'muer in tiot plus dins ch'fu.
Bon ch'l'ingénieur i avot eine grante maison, i fallot cauffer plus s'maison avec du carbon qui étot meilleux.
Bon cha ch'étot avant.

A ch't'heure, ch'l'ingénieur ou ch' PDG ou ein aut' (ein résponsape politique par eximpe), i a eine maison d'fonction, (comme dins l'timps qu'in avot nous eine maison des houillères avec in gardin), li i a toudis eine grante maison, mais s'maison ale est pus cauffer avec du carbon, mais à l'électricité, alors in l'i paye sin loyer et ses charches, vous croyez que ch'est miux qu'avant?

Mi j'dis cha mais j'dis rien, mais réfléchissez à cha.
pépéPéBé11/03/2008 08:09
.....Chétot avant , quand in exploitot core l'carbon....bin sur i cauffot quand , mais qu'est qui faifot comme groges ! ! ! Chétot core inne façon d'gruger la France d'in bas ! ! ..
.....Du temps des mines i avot, in gros, trois catégories trois classes, comme à l'armée:
......Les tiots, les ovriers, les sans grates, la France d'in bas ! ! !
......Les imployés, bureaucrates, porions chefs d'atelier...ayant des maisons plus grantes.à part. D'sus inne photo, té vos un mur, au fond. I avot inne deuxième cité, intourée parun mur in briques... . qu'est c'qui avot à l'intérieur ? ? ? Les gardins et les maijons des imployés ! ! ! ! Faut pas mélanger les torchons et les serviettes ! ! !
......Les cadres supérieurs, les ingénieurs qui avotent des châteaux ! ! ! ! bien à part...Bien sur, i avot des brafes types parmi les ingénieurs. Quand j'sus allé trouvé l'mien pour li d'mander l'autorisation d'quitter l'fosse, i m'a dit: "Vous avez raison, il n'y a plus d'avenir ici " ...mais i nous arot pas invités à v'nir boire l'apéro a s'maison ! ! !
A ch't'heure in s'cauffe au gaz, ceux d 'EDF à 'électricité.........( gratuitemint ? ? )....au fioul, gare al facture ! ! ! ! au solel pour les SDF ! ! ! !
.........
...Ch'est toudis parel pour les gros, faut pas s'faire ed bile pour eusses, is ont les rognons couverts, cha dégringole ed tout partout ! ! ! ! !
maceju19/03/2008 13:04
ché sur cha a toudis été et malheureusemint cha s'ra toudis,au plus gagne au plus y'ont d'savantaches,in sa grammint battu pour bien souvint avoir 1 sou et in leur in donnot cent fos plus alors qui n'demandotes rin,y prénotes quand même et sans gène
leberguenaere09/04/2008 22:50
un petit coucou de bergues, malgré une culture flamande 'c'est pas grave comme maladie) les gamins essais de parler le ch'ti
WWW.bergues.biz

Retour au forum

Utilisateur

Mot de passe

S'inscrire
Mot de passe oublié ?

Google

Connaissez-vous
ce mot ?
en ch'ti:crignu
français:mal coiffé
genre:adj.